Het zijn particulieren die via het ELFZ dienstverleningsplatform bij andere particulieren thuis aan het werk zijn. ELFZ zijn handige, hardwerkende mensen die wat (bij) willen verdienen en die door ons middels een selectieprocedure getoetst zijn op hun kennis en ervaring in het doen van klusjes zoals schoonmaken. Verder zijn de ELFZ allen in bezit van een VOG*.
*Verklaring omtrent het gedrag (VOG) ook wel 'verklaring (of bewijs) van goed gedrag' genoemd. Het is een verklaring waaruit blijkt dat het gedrag van de sollicitant geen bezwaar oplevert voor de nieuwe baan. In artikel 35 van de Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens staat beschreven in welke gevallen de Minister (een VOG wordt uit naam van de Minister afgegeven) een VOG kan weigeren.
Ja, zowel klant als dienstverlenende ELF dient zich te registreren op het platform en de algemeene voorwaarden te accepteren, alvoren een boeking te kunnen maken cq accepteren.
Neem hiervoor contact op met onze afdeling klantenservice.
De minimumafname voor een dienst is 1 uur; echter wij bevelen altijd aan om 2 tot 3 uur of meer elvenmagie af te nemen omdat 60 minuten meestal te kort is om iets goed gedaan te krijgen..
Informatie over onze voorwaarden kan je vinden op de pagina Algemene voorwaarden.
In onze algemene voorwaarden kun je zien dat wij fungeren als bemiddelaar tussen particuliere klanten en particuliere ELF dienstverleners die bij deze klanten thuis aan de slag gaan. Wij kunnen ons niet verzekeren tegen schade die bij klanten thuis ontstaat, omdat de opdrachten door de klanten thuis gegeven worden; de klant is opdrachtgever. Je bent aansprakelijk voor iedereen die in je woning aanwezig is en iets overkomt door jouw nalatigheid, dus ook voor een dienstverlenende ELF die bijvoorbeeld in een spijker, die uitsteekt in de vloer, trapt wat als ‘nalatig’ verweten kan worden. Tevens draag je zelf het risico van grote of kleine schade (bijvoorbeeld het omstoten van een bloemenvaas) of diefstal in je huis, omdat je zelf een de dienstverleningsovereenkomst aangaat met een dienstverlenende ELF. Aanbeveling is om te kijken wat je eventueel nu al hebt lopen aan bijvoorbeeld inboedel/all risk woonverzekeringen, wat ze dekken en wat eventueel bijverzekerd dient te worden. Hoe hoger de premie, des te meer risico je kunt uitsluiten.
Nee, ELFZ is een platform voor particulieren onderling.
Tarieven
Informatie over tarieven kun je vinden op de tarievenpagina.
De minimumafname voor een dienst is 1 uur; echter wij bevelen altijd aan om 2 tot 3 uur of meer elvenmagie af te nemen omdat 60 minuten meestal te kort is om iets goed gedaan te krijgen.
Goed nieuws! Er komen geen extra kosten bij, het uurtarief is het ‘all-in tarief’; de 'regeling dienstverlening aan huis' is van toepassing, BTW wordt niet gerekend.
Goed nieuws! Het uurtarief is het ‘all-in tarief’, de voorrijkosten zijn hierin al meegenomen.
Informatie over strippenkaart kun je vinden op de strippenkaartpagina.
Ja, je kiest zelf in het 'profielenoverzicht' de ELF die bij je past. Als hij/zij bevalt en je sluit een abonnement af, dan krijg je in principe altijd dezelfde ELF, tenzij de ELF zelf niet meer zijn diensten wil aanbieden of dat je zelf graag een andere ELF zou willen kiezen. Dit laatste is snel en makkelijk geregeld (met een 24 uur opzegtijd).
Ja natuurlijk. Je kunt e-mailen met de ELF via het e-mail adres op zijn persoonlijke profiel pagina om bijvoorbeeld een exacte start tijd van de dienst af te spreken. Ook bevelen we altijd aan om eerst een eenmalige dienst af te nemen met een bepaalde ELF en als het bevalt, dan pas een abonnement met deze ELF af te sluiten. We vinden het belangrijk dat mensen een goede ‘klik’ met elkaar hebben.
Nee, ELFZ bemiddelt als dienstverleningsplatform tussen particulieren huishoudens en particuliere aanbieders van diensten.
Neem direct contact op met de desbetreffende ELF om te bespreken wat de mogelijkheden zijn; indien het niet naar wens opgelost wordt, neem dan contact op met de ELFZ klantenservice om te bemiddelen.
Geen probleem! Neem dan direct contact op met de ELFZ klantenservice, we helpen je graag hiermee.
In principe neemt een ELF geen spullen mee; er kan anders afgesproken worden in overleg met de ELF. Er kunnen alleen andere afspraken gemaakt worden als dit direct met de ELF gedaan wordt. Kijk op de pagina van de desbetreffende service wat een ELF wel en niet meeneemt. Voor de spullen die de ELF niet meeneemt, bijvoorbeeld een grasmaaier voor de tuinklus, een stofzuiger en allesreiniger voor de schoonmaakklus, geef je duidelijk aan waar de ELF deze spullen in je huis kan vinden, zodat er geen tijd verloren gaat met zoeken en de ELF direct kan starten.
Bij een abonnement, bespreek dit met de ELF, zodat deze de volgende keer wat korter of langer kan komen. Bij een eenmalige boeking of bij een strippenkaart, neem graag binnen 3 dagen na de service contact op met de ELFZ klantenservice; dan maken we dit in orde voor je.
Dat kan zeker, mits je de aanvragen verdeelt over meerdere ELFZ. Een persoon mag volgens de overheidsregeling ‘dienstregeling aan huis ‘ maximaal drie dagen per week bij een huishouden helpen.
Het boeken van een ELFZ dienst
Nee hoor, als je dit lastig vindt en liever wilt dat wij dit voor je regelen, dan kun je telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. Wij regelen dit graag! Wij zetten dan de boeking voor jou in het systeem. Hier vindt je onze Contact pagina met het telefoonnummer.
De dienstverlenende ELF dient zich te registreren op het platform en de algemene voorwaarden te accepteren, alvorens een boeking te kunnen accepteren. Middels het accepteren van de algemene voorwaarden gaat de dienstverlenende ELF een overeenkomst aan met ELFZ B.V. voor het gebruik van het platform ELFZ.nl.
Als klant dien je je te registreren op het platform en de algemene voorwaarden te accepteren, alvorens een boeking te kunnen maken. Middels het accepteren van de algemene voorwaarden ga je als klant een overeenkomst aan met ELFZ B.V. voor het gebruik van het platform ELFZ.nl
Bij een eenmalige service raden wij dit altijd aan, zodat je goed kunt aangeven wat er dient te gebeuren. Als je een strippenkaart afneemt of een abonnement afsluit en de ELF komt vaker langs, dan hoeft dit uiteraard niet. Maak tijdens de kennismaking of chatfunctie op de website goede afspraken met je ELF over hoe je wilt dat er met de sleutel van het huis wordt omgegaan als je zelf niet thuis bent. Je kunt bijvoorbeeld de sleutel aan de buren geven of hier andere afspraken over maken.
Wanneer de ELF te laat komt, ga dan in overleg met de ELF hoe hij of zij deze tijd weer in kan halen op een ander tijdstip.
Als de ELF niet op komt dagen, zoek dan contact met de ELF via de chatfunctie op de website. Mocht dit niet lukken, neem dan contact op met de ELFZ klantenservice.
Maak tijdens de kennismaking of chatfunctie op de website goede afspraken met je ELF over hoe je wilt dat dat er met de sleutel van het huis wordt omgegaan als je zelf niet thuis bent. Je kan bijvoorbeeld de sleutel aan de buren geven of hier andere afspraken over maken.
Je kunt een geplande dienst wijzigen maximaal 24 uur voordat de service plaatsvindt, niet later. Neem zo gauw je weet van de wijziging contact op met de ELF via de chatfunctie op de website om een nieuwe datum & tijd af te spreken voor de dienst. Je kunt dit onderling met de ELF zelf regelen. Mocht het niet lukken, neem dan contact op met de ELFZ klantenservice.
Nee, bij boekingen via ons betaal je geen inschrijfkosten; de site is geheel gratis.
Indien je binnen 24 uur wenst te annuleren of indien de geplande dienst niet uitgevoerd kan worden, bijvoorbeeld door het niet aanwezig zijn van een sleutel, dan word je een vergoeding van 2 gewerkte uren in rekening gebracht en uitbetaald aan de ELF tenzij je met de ELF in goed overleg een nieuwe vervangende dienstverlening afgesproken hebt binnen 24 uur na de gemiste dienst.
Indien je gedurende een abonnement een keer niet kan of wil overslaan, bijvoorbeeld omdat je op vakantie bent, dan kan dit kosteloos geregeld worden, met uitzondering van een wijziging binnen 24 uur vooraf de dienst plaatsvindt. Geef dit tijdig door aan jouw ELF en aan ELFZ B.V., zodat dit goed in het betalingssysteem gezet kan worden en je geen betalingsbevestiging voor deze dienst(en) ontvangt.
Facturatie en betaling
Ja. Bij een eenmalige boeking of het aanschaffen van een strippenkaart krijgt je direct een betalingsbevestiging per e-mail. Bij een abonnement krijg je elke 2 weken achteraf een betalingsbevestiging per e-mail met daarop de afgenomen diensten en vergoedingen vermeld.
Alle betalingen gaan via de ELFZ website via IDEAL. Het is niet mogelijk om de ELF contant te betalen.
Nee, BTW wordt niet gerekend indien via de overheidsregeling ‘dienstverlening aan huis’ gewerkt wordt. De tarieven zijn all-in; er zijn geen extra kosten voor je.
Bij een eenmalige dienst of een strippenkaart betaal je direct; bij een abonnement betaal je achteraf, eens per 2 weken, aan de hand van het aantal uitgevoerde diensten.
Met inachtneming van de maximale opzegtermijn van 24 uur, is opzeggen geheel gratis! We hopen dat je van de elfenmagie genoten hebt en we zien je graag weer terug bij ons!
Ja uiteraard! Wij betalen BTW over de marge die zit tussen het tarief dat we de klant in rekening brengen en de vergoeding die we aan de dienstverlenende ELF overmaken.
Abonnement
Nee, geen probleem! Wij vinden betrouwbaarheid en vrijheid erg belangrijk. Je kunt per direct een abonnement stopzetten en je kunt per direct een andere ELFZ aanvragen indien je liever een andere ELF in jouw huis hebt.
Er geldt een opzegtermijn van 24 uur, zoals dit geldt voor het wijzigen van alle diensten.
Dit kan meteen bij ELFZ, zonder gedoe! Zorg er alleen voor dat je dit maximaal 24 uur doet voordat de volgende dienst plaatsvindt zowel het wijzigen als stopzetten. Voor de wijziging/stopzetting, neem contact op met de ELFZ klantenservice.
Schade en verzekering
In onze algemene voorwaarden kun je zien dat wij fungeren als bemiddelaar tussen de particuliere klanten en particuliere ELF dienstverleners die bij je thuis aan de slag gaan. Wij kunnen ons niet verzekeren tegen schade die bij klanten thuis ontstaat, omdat de opdrachten door de klanten thuis gegeven worden; de klant is opdrachtgever. Je bent aansprakelijk voor iedereen die in je woning aanwezig is en iets overkomt door jouw nalatigheid, dus ook voor een dienstverlenende ELF die bijvoorbeeld in een spijker, die uitsteekt in de vloer, trapt wat als ‘nalatig’ verweten kan worden.. Tevens draag je zelf het risico van grote of kleine schade (bijvoorbeeld het omstoten van een bloemenvaas) of diefstal in je huis, omdat je zelf een de dienstverleningsovereenkomst aangaat met een dienstverlenende ELF. Aanbeveling is om te kijken wat je eventueel nu al hebt lopen aan bijvoorbeeld inboedel/all risk woonverzekeringen, wat ze dekken en wat eventueel bijverzekerd dient te worden. Des te hoger de premie, des te meer risico je kunt uitsluiten.
Neem hiervoor contact op met ons recruitment team en stuur een mailtje naar recruitment@ELFZ.nl, we helpen je graag hiermee.
In het telefonisch gesprek tijdens de selectieprocedure vertellen we je exact wat de 2 verschillende bruto uurloon-categorieën zijn voor de verschillende diensten. Uiteraard kun je je voor meerdere diensten inschrijven als je over deze vaardigheden beschikt.
Ja, absoluut! Er zijn geen kosten verbonden aan het werken via het platform ELFZ.nl, afgezien van de eenmalige kosten voor het aanvragen van een Verklaring omtrend gedrag (zie VOG).
Nee, ELFZ B.V. bemiddelt als dienstverleningsplatform tussen particuliere huishoudens en particuliere aanbieders van diensten.
Tot maximaal 24 uur voor een dienst begint, kan deze nog gewijzigd worden, daar na niet meer. Mocht een dienst gewijzigd worden, dan neemt de klant of de ELFZ klantenservice van te voren contact met je op.
Vraag bij het aangaan van de dienst ten allen tijde het mobiele telefoonnummer van de klant, zodat je hem/haar snel kunt bereiken.
Maak tijdens de kennismaking of e-mail functie op de website goede afspraken met je klant over hoe de klant wil dat dat er met de sleutel van het huis wordt omgegaan als de klant zelf niet thuis is. De klant kan bijvoorbeeld de sleutel aan de buren geven of hier andere afspraken over maken.
Indien een dienstverlenende ELF binnen 24 uur wenst te annuleren of indien de geplande dienst niet uitgevoerd kan worden, bijvoorbeeld door afwezigheid van de ELF, dan wordt de ELF 25 euro ex btw aan administratiekosten in rekening gebracht tenzij klant en ELF in goed overleg een nieuwe vervangende dienstverlening afspreken binnen 24 uur na de gemiste dienst. 25 Euro wordt vervolgens overgemaakt door ELFZ B.V. aan de klant.
Volgens de dienstregeling aan huis van de overheid mag dit maximaal 3x per week.
Nee, je werkt via de overheidsregeling ‘dienstverlening’ aan huis, waarbij uitsluitend particulieren bij particulieren huishoudens hun diensten aanbieden. Mocht je vermoeden dat je toch bij een bedrijf aan het werk bent, meld dit dan direct bij klantenservice@ELFZ.nl, dan helpen we om per direct jouw dienstverlening daar te stoppen.
Overige vragen
Klachten over de uitvoering van de dienst van door een ELF, werkend via het platform van ELFZ, kunnen door klant rechtstreeks met de desbetreffende ELF besproken worden om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Indien het niet naar wens opgelost wordt, dan kan de klant, binnen 7 dagen nadat de klant gebreken heeft geconstateerd, een klacht indienen door een e-mail te schrijven naar klantenservice@ELFZ.nl waarbij klant duidelijk de klacht omschrijft en de omstandigheden (tijdstip, locatie, betrokken ELF, etc). ELFZ B.V. heeft niet de verplichting een klacht af te handelen, daar klant en ELF zelf een overeenkomst zijn aangegaan, maar kan middels deze weg als hulp ingeroepen worden via de ELFZ klantenservice voor bemiddeling.
Nee, ELFZ heeft geen spoedservice; alle planningen gaan via het platform en worden ingepland in overleg met de ELF.
Ja natuurlijk, als jouw dienstverlenende ELF en jijzelf dit beiden willen kan dat uiteraard. Als klant en als ELF betaal je dan ieder een eenmalige vergoeding van EUR 95,- aan ELFZ B.V.. Als jullie dit willen doen, neem dan contact op met klantenservice@ELFZ.nl